יש לך אחריות על כלל ישראל | הרב אדלר בפינת ה"אור החיים"

    מהדורת הבוקר No Comments on יש לך אחריות על כלל ישראל | הרב אדלר בפינת ה"אור החיים"

    הרב צבי אריה אדלר במסר מיוחד מתורת ה"אור החיים", וברקע הנסיעה לאומן: "האור החיים אומר שהתורה באה ללמד אותנו שיש לך ערבות ואחריות על ככל ישראל. אל תגיד אני יעסוק בענייני ויעבוד את ה' בפינה שלי"

    צילום: ויקיפדיה
    18:13
    06.05.24
    אבי יעקב No Comments on "זה רגע שלא אשכח לעולם" | הרב ישראל מאיר לאו בראיון מרגש

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פינת ה"אור החיים": הרב צבי אריה אדלר שוחח עם איתי גדסי ויענקלה פרידמן במהדורת סוף השבוע (חמישי). בפתח השיחה הוא סיפר על הגעתו לאומן: "לקח לי יומיים להגיע. זה הרבה יותר מורכב מהרגיל. נסענו דרך טורקיה, מולדובה, משם ברכב. חוויה מעניינת ולא מרנינה. אבל ברוך ה' הגענו".

    לאחר מכן הוא הביא את דברי האור החיים: "התורה אומרת לנו 'אתם ניצבים היום' ואח"כ חוזרת ומפרטת 'ראשיכם, שבטיכם וכו'. שואל ה'אור החיים' מה הכוונה אתם ניצבים, ניצב זה בקומה זקופה בדרך כלל, דבר שני 'כולכם לפני ה' אז מדוע הפירוט? אומר ה'אור החיים' כמה אפשרויות. הראשונה שבהן – בפסוק הבא כתוב 'לעברך בברית ה', מלשון ערבוב. רוצה להגיד לנו האור החיים הקדוש אתם מעורבים אחד בשני. מי שרוצה ללכת לפינה ולעבוד את ה' לבד בשקט – זה לא עובד ככה. יש לך אחריות על כל עם ישראל".

    הוא הוסיף: "אני חייב להגיד שאת הדברים האלה הבנתי הרבה יותר טוב בנסיעה מכיוון ששם ראינו – נוסעים למשל אנשים בטנדר ואחד מוציא מצלמה לצלם וכל האוטובוס אומר לו מיד תוריד את המצלמה כי יודעים שיקחו אותו למעצר וכל האוטובוס יתעכב כמה שעות. פתאום אף אחד לא אומר אני בשלי ומה אתם קשורים אלי".



    0 תגובות